Řád zařízení školního stravování je vydán podle zákona č. 561/2004Sb., vyhlášky MŠMT č.107/2005 Sb. o školním stravování, vyhlášky MŠMT č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování a dalších platných právních předpisů., a podle zákona č. 76/1978 Sb.,§32 o školských zařízeních.

Strávníci se k odběru stravy přihlašují osobně v kanceláři ŠJ u vedoucí ŠJ nebo na recepci školy. Není možné přihlašovat strávníka telefonicky.

Povinnost odevzdat vyplněnou přihlášku mají pouze noví strávníci .

Kategorie              Věk                      Cena               Výše měsíční platby

I.                             7 - 10 let                 33,- Kč               730,- Kč

II.                           11 - 14 let                 35,- Kč               770,- Kč

III.                         od 15 let                   40,- Kč                880,- Kč

Cizí bez ZP                                            78,- Kč

Cizí se ZP                                              81,- Kč

Pokud strávník dosáhne ve školním roce věku, který spadá do vyšší kategorie, musí být veden automaticky po celý školní  rok – od 1.9.-31.8.v  jeho příslušné vyšší kategorii (dle znění Vyhlášky 107/2005 Sb.o školním stravování). Školní rok trvá od 1.9. do 31.8. následujícího roku!

Platba obědů se provádí bankovním převodem na účet  školy: 40825824/0600

Variabilní symbol (VS) Vám bude přidělen při přijetí do školy. Specifický symbol pro platbu obědů je číslo 5.

Platba za obědy musí být připsána na účet školy nejpozději do 20.dne v měsíci na měsíc následující. Platby za stravné se párují dle variabilních a specifických symbolů, proto je vyplňujte pečlivě, aby nedošlo k přiřazení platby jinému strávníkovi. V případě nedostatku kreditu na stravném  není možné obědy přihlásit! 

Při podání přihlášky ke stravování si strávník zakoupí u vedoucí školní jídelny identifikační čip (v hodnotě 125 Kč). Objednávka stravy je možná až po připsání kreditu na konto strávníka.

Objednání stravy je možné prostřednictvím objednávkového terminálu umístěného v hale jídelny nebo skrze webové rozhraní školy (www.zspartyzanska.cz), případně na www.strava.cz.

K odběru stravy použije strávník svůj identifikační čip.  

Zapomene-li strávník svůj čip, počká, až budou vydány obědy ostatním strávníkům. Posléze nahlásí u výdeje oběda své jméno, obsluha výdeje ověří druh objednávky a oběd strávníkovi vydá. Výdej oběda jiným způsobem není možný.

Ztratí-li strávník čip, neprodleně tuto skutečnost oznámí vedoucí školní jídelny. Ta jeho čip zablokuje proti zneužití jinou osobou. Pokud strávník nenalezne čip do 7 dnů, zakoupí si čip nový v plné hodnotě 125,- Kč. Jiný, náhradní doklad pro vyzvednutí oběda, není možný.

Obědy jsou vydávány od 11.40 hod do 13.45 hod. Výdej obědů do vlastních nádob /NE DO SKLENĚNÝCH!/ je od 10.45 hod.  do  11.15 hod. a  následně po ukončení výdeje pro žáky (od 13.45 hod do 14.00 hod.)  

Trvalé odhlášky ze stravování v průběhu školního roku musí být potvrzeny písemně od rodičů.

Vyúčtování přeplatků ze stravného strávníkům bude provedeno  po červnové uzávěrce        (po dohodě s vedoucí jídelny může být provedeno i během školního roku).

Stav přeplatků za stravné jednotlivých strávníků lze zjistit na www.strava.cz po přihlášení na uživatelský účet.

Žáci a zaměstnanci školy mají nárok na 1 oběd denně za výše uvedené ceny jen v době své účasti ve vzdělávacím procesu  a pokud stravu konzumují ve školní jídelně.  

Skladba oběda: Polévka, hlavní jídlo, nápoj + doplněk (je-li k obědu)

Zaměstnanci v době své nemoci, volna nebo dovolené se mohou stravovat pouze za ceny pro cizí strávníky. V případě, že se bude v těchto dnech vařit, bude tato informace oznámena emailem, případně zprávou přes systém Komens a dále zveřejněna na obvyklém místě – nástěnka v hale jídelny, webové stránky školy. Budete-li mít zájem o odběr obědů v tyto dny, je možné si obědy přihlásit.

Odhlášky obědů PRO NEMOCNÉ DĚTI (neplánovaná nepřítomnost) jsou přijímány až do 8 hod ráno ještě na ten den. 

Odhlášky obědů strávníků v době školních akcí  - výlety (plánovaná akce), sportovní akce, ozdravné pobyty,  provádí rodiče, nikoli učitelé. V případě plánované akce, kdy se děti nevrátí do školy v době výdeje a oběd nebude odhlášen, bude účtován jako oběd nedotovaný.

O mimoškolních akcích jsou žáci informováni přes rozhraní Bakalářů.

Není možné odhlašovat obědy zpětně. Strávníkovi, který si obědy neodhlásí, propadají bez náhrady!

V případě onemocnění strávníka je možné si jeho oběd vyzvednout do přenosných nádob pouze v 1.den  nemoci (v hodinách určených pro výdej stravy do vlastních nádob), od 2. dne nepřítomnosti strávníka musí být oběd odhlášen, a to na www.strava.czdo 14.00 hodin.

Dotované obědy –  obědy pro žáky a zaměstnance školy jsou dotované, ale pouze ve dnech, kdy je strávník ve škole přítomen. V případě onemocnění, či jiné absence ve škole má strávník možnost odebrat oběd pouze v 1. dnu nepřítomnosti, od 2. dne už musí oběd odhlásit.  V případě, že obědy od 2. dne absence nejsou odhlášené, bude naúčtována ke každému obědu režie i mzdový náklad.

V případě pracovní neschopnosti zaměstnance ZŠ Partyzánská je každý  strávník povinen si odhlásit obědy již od 1. dne pracovní neschopnosti. V čase od 6.00 do 8.00 hodin telefonicky v jídelně.

Do školní jídelny mají vstup pouze strávníci, kteří mají zaplacený oběd. Cizím osobám je vstup  do jídelny zakázán!

 Stravující se žáci mají vstup do jídelny povolen pouze za dohledu pedagogů. Výjimečně po dohodě  s vedoucí jídelny.

Všichni strávníci jsou povinni odkládat svršky a tašky na určené místo.

Každý strávník je povinen při pobytu ve školní jídelně dodržovat zásady slušného chování a hygieny.

Každý strávník dostane oběd dle normy stanovené pro jeho věkovou kategorii.

Jestliže se může dát dětem přídavek, tak na konci výdeje a jenom těm, kteří sní  plnohodnotný oběd, tzn.polévku a hlavní jídlo. Není možné požadovat přídavek, jestliže strávník odmítne polévku.  

Není dovoleno z budovy vynášet jakékoliv nádobí, které je inventářem školní jídelny.

Žádáme strávníky, rodiče strávníků, zaměstnance školy , aby veškeré své dotazy, připomínky ke stravování  a provozu a návrhy sdělovali vedoucí školní jídelny osobně ihned nebo  telefonicky na čísle  487 829 694

Dojde- li k jakémukoliv úrazu, poskytne pedagogický dozor okamžitě první pomoc a provede zápis do knihy úrazů.

Poškodí-li strávník zařízení nebo majetek jídelny, nahradí škodu po dohodě v plné výši zákonný zástupce, případně po dohodě s vedením školy zajistí adekvátní opravu či náhradu poškozené věci.                                                                                                                            

 

Mgr. Karel Minařík, ředitel školy                           Lenka Křižánková, vedoucí školní jídelny

 

V České Lípě dne 31. 8. 2022